Foto van de maand – Oktober 2011

SUPPEN stand up paddle boarding Peter Maris Natuurfotografie
Stand Up Paddle Boarding

Als ik naar het strand ga, dan neem ik eigenlijk nooit mijn camera mee. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Het is gewoon hier om de hoek, niets speciaals. Waarom zou ik mijn camera meenemen? Maar laatst zag ik foto’s van Andrew George die in Katwijk op vakantie was geweest en wel zijn camera had meegenomen. Hij liet me zien dat het toch wel de moeite waard is om je camera mee te nemen naar het strand. Ook verschillende bloggers zoals Peter Duijndam en Leuntje toverden elke keer leuke foto’s naar voren als ze op het strand waren geweest.

Met het geweldige nazomerweer dat wij de afgelopen weken hadden, ben ik een aantal keer ’s avonds op het strand geweest om een rondje te lopen. En ditmaal ging de camera wel steeds mee. Hoewel ik de meeste foto’s maakte van gestrande krabben, meeuwen en kwallen, zag ik de laatste avond wat mensen “SUPPEN”. Suppen is stand up padlle boarding, iets wat je steeds vaker ziet langs de kust.

Je hoeft niet veel moeite te doen om de foto te maken, gewoon iets onderbelichten en de zon uit het beeld houden en je krijgt vanzelf een mooi silhouet. In het verleden zou ik er alleen naar hebben gekeken en gedacht; hmm had ik mijn camera maar bij mij. Dankzij het bekijken van het werk van andere fotografen heb ik mij toch laten overhalen. Bedankt daarvoor.

9 gedachten over “Foto van de maand – Oktober 2011

  1. Wat is dat toch leuk dat andere fotografen en bloggers je op het idee brengen om iets met het strand te doen, het overkomt mij ook regelmatig dat ik denk yes, daar moet ik ook eens mee aan de slag, herkenbaar dus.
    Fraaie foto, mooi door zijn eenvoud. Zo’n beeld lijkt zo simpel, maar je moet het maar net zien en met de juiste instellingen afdrukken. Ik zou wel even het sensorvlekje weghalen, dat is een klein stoorzendertje.
    Groetjes
    Loes

  2. Dus dat heet suppen…..!
    Als regelmatige strandganger zie ik ze wel voorbij komen. Laatst was er zelfs een Sup-wedstrijd…
    Leuk gezien en treffend vastgelegd, dit inmiddels typerend kust-beeld.

    PS. Nog een tip van een mede-blogger: neem gewoon altijd je camera mee. Nooit geschoten is altijd mis…;)

    Groetjes,
    Roeselien

Geef een reactie

