Foto van de maand – Maart 2012

Ree drinkend Peter Maris Natuurfotografie
Drinkende ree in de duinen

Een grote telelens, statief en flinke rugzak zijn nogal wat om steeds mee te slepen door de duinen. Na drie duinpannen sta je te hijgen en gutst het zweet langs je rug. Afgelopen week liep ik dus redelijk “naakt” door de duinen met alleen mijn camera en een groothoeklens. In plaats van doelbewust een dier te zoeken liep ik gewoon rond en genoot van het landschap.

Toen ik weer een duin topte dook ik instinctief tegen de grond. In de verte zag ik een ree drinken uit een grote plas water die was ontstaan door de regen. Ik greep mijn tas en realiseerde me dat ik niet verder zou komen dan 70mm. Pfff waarom ligt er 500mm thuis?

Liggend in het helmgras bleef ik kijken naar de ree die steeds wat dronk en dan weer rond keek. En toen realiseerde ik me eigenlijk dat soms de mooiste momenten ontstaan wanneer je eens niet door de zoeker tuurt, maar gewoon echt kijkt. Na enkele minuten drukte ik een foto af om thuis te laten zien en ging ik stilletjes via een omweg weer verder.

3 gedachten over “Foto van de maand – Maart 2012

  1. Genieten is eigenlijk het allerbelangrijkste!
    En ja, je moest je hier ‘behelpen’ met weinig milimetertjes, maar het levert een prachtig beeld op dat je anders nooit gemaakt zou hebben.
    De sfeer van het moment komt goed over.
    groet
    Loes

Geef een reactie

