Eekhoorns of vogels

Rode eekhoorn
Rode eekhoorn

Wat moet je doen als je liefde niet wordt beantwoord? Rare vraag misschien van een natuurfotograaf. Maar als je al drie dagen zit te wachten op enig teken van leven, van wederzijdse affectie, dan beginnen de radertjes in je hersenen te spinnen. Alsof je weer 13 bent en tot over je oren verliefd op het onbereikbare meisje van de klas.

Mijn hart begint dan ook sneller te kloppen als ik een eekhoorn in een boom zie zitten op een meter of 10 afstand. Is zij op weg naar mij of blijft ze hoog in de boom zitten?
De afgelopen dagen heb ik mij moeten amuseren met allerlei vogels, omdat de eekhoorn niet in de buurt wilde komen. Ik kan behoorlijk genieten van alle pimpelmezen, koolmezen, boomklevers en glanskoppen die langs komen. Maar ik blijf een zoogdierenliefhebber in hart en nieren, dus het vogeltje op een stokje is leuk, maar niet mijn doel.

Boomklever nuthatch
Boomklever

Opeens zie ik vanuit mijn ooghoek een eekhoorn verschijnen. Zij scharrelt wat rond onder de bomen, maar komt al snel mijn kant op. Zal ze nu wel blijven? De afgelopen drie dagen zag ik haar alleen als ik zelf binnen zat. Alsof zij het erom doet! Elke dag sta ik op een ander tijdstip op om haar voor te zijn in de tuin, maar tot nu toe wint ze elke keer.
Dan springt ze toch op de tak. Mijn hart klopt nog sneller en ik durf nog niet af te drukken. Na even rondgekeken te hebben zit zij gelukkig al snel te genieten van wat nootjes en kan ik voorzichtig de eerste foto afdrukken.
Pfff..de eekhoorn schrikt niet van de sluiter die klinkt als een kerkklok op de vroege ochtend en blijft onverstoorbaar zitten. Mooi! Mijn hart klopt al rustiger, maar mijn vinger heeft nu het ritme te pakken. In de twee minuten dat zij aanwezig is, knal ik er schaamteloos 100 foto’s doorheen.

Rode eekhoorn Red Squirrel
Rode eekhoorn

Met een brede glimlach op mijn gezicht chimp ga ik door mijn foto’s heen. Het was misschien een vluggertje, maar het was het vroege opstaan zeker meer dan waard.

staartmees long-tailedtit
Staartmees
Rode eekhoorn Red Squirrel
Nieuwsgierige rode eekhoorn
Rode Eekhoorn Red Squirrel
Rode eekhoorn
11 gedachten over “Eekhoorns of vogels

  1. Hi Peter,

    Mooi verhaal weer met minstens zo mooie foto’s.
    Ben blij voor je dat je liefde alsnog wederzijds bleek te zijn.
    En maar eens te meer blijkt: hoe langer je wacht, hoe groter de pracht….:P

    Grtz,
    Roeselien

  2. Bedankt voor alle reacties. Echt chubby waren ze niet, dit waren ook allemaal jongere exemplaren. Af en toe een vogeltje is helemaal niet verkeerd hoor Peet, houd je bezig terwijl je wacht.

  3. Mooie serie Peet. Vooral de foto net onder de Staartmees. De houding van de Eekhoorn is super. Er belooft nog veel meer mooie platen aan te komen ben ik bang.

    Groeten,

    Remco

  4. Prachtige foto’s Peter. Onze huisdieren staan er schitterend op, maar ze worden dan ook door jou en Caroline erg verwend.
    Groeten,
    Rob en Henny

  5. Hoi Peter,
    Wat geweldig dat de mooie rode eekhoorn zich toch nog liet zien, en zich liet fotograferen. Het heeft jou weer mooie plaatjes opgeleverd. Maar ik ben ook onder de indruk van je vogelfoto’s, vooral die snelle staartmees, erg mooi.
    groetjes Ghita

Geef een reactie

