Foto van de maand – September 2014

Edelhert (Cervus elaphus) in veld.
Edelhert (Cervus elaphus) in veld.

September, de maand van de edelhertenbronst. Dan moet je foto van de maand toch wel een edelhert bevatten, of niet? Maar of dit nu de beste foto is? Ik ben benieuwd naar jullie mening. Om aandacht te trekken op internet is het onderwerp waarschijnlijk te klein. Plak je deze foto 2 meter breed op een muur, dan werkt hij wel goed denk ik.

Mijn broertje is nog nooit naar de bronst op de Veluwe geweest, dus zijn we dit jaar samen op pad gegaan. Eerst op de geijkte veldjes waar ik drie jaar terug voor het laatst was, maar ik merkte al snel dat ik dezelfde foto’s maakte als toen. Later op de avond kwamen we op een ander veld uit waar de setting geheel anders was. Hier kon ik wat nieuws maken, alleen bleef de geweldige lucht weg. Een diep rode zonsondergang had deze foto een heel andere uitstraling gegeven, maar deze avond bracht alleen wat mist in de verte. En steeds dat gewei dat net boven het gras uitkwam. En daar ging het om voor mij; precies dat gewei in die immense leegte van de Veluwe.

11 gedachten over “Foto van de maand – September 2014

Geef een reactie

